Sunday, January 26, 2014

One Side Or Two As The Coin Flew!

So dVerse wants the cat to look at both sides of the coin. First I may need a coin to join. Oh look, there is a face and a bird on it at our nook. Okay, I looked at the thing. Now what at my wing?

Limbs hurt,
Back aches.
                 Body alert,
                 No breaks.

Tad crazy,
Thinks much.
                   Never lazy,
                   Surpasses clutch.

Hate work,
Hate commute.
                    Paycheck perk,
                    Own a suit.

Trust gone,
Thoughts linger.
                     Avoid a con,
                     Jerry Springer.

Lunch sucks,
Stale food.
                 Feed ducks,
                 Diet renewed.

Tire flat,
Cell dead.
              Avoided splat,
              No irradiated head.

Snow ahead,
Super cold.
               Warm bed,
               Lovers hold.

Book delayed,
Movie stopped.
                Anticipation laid,
                Remake flopped.

Internet down,
Computer dead.
                     Visit town,
                     Hear what's said.

Money spent,
Wallet bare.
               Paid rent,
               Junk free lair.

And there we are the opposite side of the coin at my bar. What? Expected me to be mouthy today? I will let you fill in the blanks at your bay. That is the opposite at my sea. See, I can even cause more work for thee. Now my coin flipping has come to pass so I will wiggle off, shaking the opposite side of my little rhyming ass.

Enjoy your winter, smash a printer.

77 comments:

  1. Replies
    1. It's a straight #26
      Have to think big!

      Hank

      Delete
    2. Big indeed
      On a roll at my feed

      Delete
  2. what we have to think on a sunday? I refuse I tells ya! I refuse....but I still liked it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha no brains in use today
      Shame on you at your bay

      Delete
  3. The other side of the coin you say
    Heads or tails but what the hey
    You flip a coin high in the air
    It's yes or no to be fair
    As if the coin has magic power
    To decide when life goes sour
    It takes the slivers out of the bum
    When fence sitting only makes one numb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Have to go
      Get on with the show
      If a coin un-numbs your bum
      No need to be glum

      Delete
  4. Replies
    1. Catchy at my sea
      Wait until tomorrow what comes to thee

      Delete
    2. Oh Oh.... Sounds like Rosey's in for "it" tomorrow. I can hardly wait and see how she'll be exterminated. :)

      Delete
    3. haha wasn't to do with her
      Just fun for my fur

      Delete
  5. One side of the coin on this Sunday for the cat/my team is playing today, but this is football, not baseball, so there's no bat/the other side now, it's raining cats and dogs!/I bet your feline didn''t like the second part of that sentence, though. :-)

    Greetings from London.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well if the cat lands on the dog
      Then he won't ship your sentence to a bog

      Delete
  6. You really brought forth the half-full half-empty theme... (and internet is not down here).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just went with it at my sea
      Good it is not down for thee

      Delete
  7. ha. i like the structure...i thought of doing a cleave that presented both sides...there is def a different feeling when you have enough to pay the rent and you are not looking down into the empty....there are always more than one perspective....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Structure was fun to play with indeed
      As the two sides argued at my feed
      And yeah different feeling surely comes due
      When enough is there to stay in your zoo

      Delete
  8. Internet down, go to bed! I like how this all works and the feel of life that it brings. Made me think and gave me a smile. Great.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Think and a smile you say
      Damn, doing something right at my bay

      Delete
  9. It all depends on which side of the coin we view.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah always something there
      Some may be more rare

      Delete
  10. Flipping the coin is the most fair
    It's for all to see so all are aware
    Many such flips
    With no likely slips
    Doing so appeasing many a dare

    Hank

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flip away
      Try a new path one day
      Just to see
      Flip for free

      Delete
  11. LOL, loved these! I will definitely be avoiding Jerry Springer...a real humdinger!

    Yes, work is good if one needs a new suit; and perhaps one can buy cat food to boot!

    Internet down? What to do... Perhaps play with the animals in one's zoo!

    Thanks for your delightful post on the day that I did host.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha could make some dough
      For going on his show
      Buying cat food indeed
      Helped by the work feed

      Delete
  12. I loved the way you looked at the two sides of the coin. I just hope no duck was killed when they ate your stale food.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha bah they digest well
      All should remain swell

      Delete
  13. I like that! Especially the warm bed, Lovers hold.

    ReplyDelete
    Replies
    1. When nice and cold
      On such a hold I'm sold

      Delete
  14. I am seeing you as a glass half full person! This was fun

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha when i want to be
      Other times I just dump the glass out at my sea

      Delete
  15. I don't think ducks care if the food is stale or not

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not that I have seen
      They just eat and be mean

      Delete
  16. ha -- nicely penned --- even the things we hate like dead computers have their good side when we take the chance to go out a bit and see what's going on around us

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah there is always another side
      Although it too may suck if say a donkey one has to ride

      Delete
  17. so cold, snow is ahead

    in the south everyone freaks out and buys milk and bread (seriously, well not rational people anyway)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha they freak out up here too
      Just go to the store the day before for such a view

      Delete
  18. That sounds pretty normal for around these parts!

    ReplyDelete
  19. Enjoyed the coin you did flip
    two sides depends on the day
    look for the bright side is my tip
    working is good need the pay
    save some money take a trip
    make your way to bora bay..haha

    (had to throw that in there you know)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha need quite the saving for that
      Could take years at ones mat
      Need a job or two
      Or rob a bank at your zoo lol

      Delete
    2. lol..no need to go so far
      make your own beach
      watching twinkling stars
      under a blow up palm tree..hahaha

      Delete
    3. haha have to hide it from the cat
      He may decide to have fun and pop that

      Delete
  20. I like this bouncy piece of yours
    And Jerry Springer never bores
    His low-life guests are quick to dare
    To smash their exes with a chair.
    On the other hand, I jump with glee
    Because I have not one TV.

    xoRobyn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not missing a thing
      Without Springer at your wing

      Delete
  21. Well, look at you being all sunshiny and lemonad-ish.
    You know that's they way I look at each dish!
    The brighter side is always best
    instead of complaining about the mess.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Complaining can be fun
      But it never gets anything done
      Away one must go
      With the flow

      Delete
  22. I liked this flip side of the coin
    especially about the lovers and cold
    again very nicely done
    as many times I've told.

    betty

    ReplyDelete
    Replies
    1. A little flip
      Can bring cat nip
      The cat likes that
      Here at his mat

      Delete
  23. Enjoyable coin flipping post today.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad it was fun
      As coins were flipped a ton

      Delete
  24. I stay away from the coin flipping. I lose every time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Such a bad picker
      Try a coin of wicker

      Delete
  25. The Human just finished teaching a play called Rosenkrantz and Guildenstern Are Dead, and one of the main clues the world has gone awry is that every coin flip comes up heads!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha well that would be a perk
      If you called heads every time with a smirk

      Delete
  26. Heads or tails
    Could mean win or nails

    ReplyDelete
    Replies
    1. Get kinda stabby
      That would make me crabby

      Delete
  27. On the flip side, the cat isn't so snarky today.
    Must be on drugs at his bay.

    ReplyDelete
    Replies
    1. All drugged up at our sea
      Damn germs need to flee

      Delete
  28. Life is so much easier if you only look at one side of the coin!

    ReplyDelete
  29. Flip as you go
    thru the winter show,
    if snow cover the gate-
    Cat/Pat can hibernate.

    ReplyDelete
  30. You always impress me with your creativity, Pat. I confess to a warm bed being appealing no matter the season...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah appealing all year long
      Unless a super heat wave comes on strong

      Delete
  31. There's always a brighter side to every situation
    The other side of the coin always holds a revelation

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just have to look
      And find the pawn to rook

      Delete
  32. I was feeling so bitter
    About changing the litter
    Then I read your rhyme
    And thought, "Chores aren't a crime,"
    Your post, clever boy
    Has brought me some joy :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad I could bring joy
      Even by being coy
      Changing the litter
      Can make one a spitter

      Delete
  33. One has to know discomfort in order to better appreciate the more enjoyable moments.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That is true
      Know discomfort up the wazoo at my zoo

      Delete
  34. We had a friend who went on Jerry Springer once. You won't believe this, but he said it was all (gasp!) fake! Shocking, right?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol yeah I figured as much
      As they hire actors and such

      Delete