Tuesday, February 25, 2014

A dVerse Time With This Chime!

So today for dVerse we go have a look at the calendar at each nook. Yeah they did it months ago. So did I, it just took months to show. Lets see what comes to pass when it is looked at by my little rhyming ass.

What's in a date?
Increased interest rate?
Inflation at its best.
Bi-weekly your guest.

What's in a day?
The sky is grey?
The sun is shining.
People are whining.

What's in a year?
Death comes near?
The seasons change,
Or simply rearrange.

What's in a date?
Could it be fate?
You missed the truck.
Fate or luck?

What's in a day?
9-5 on display?
A traffic jam or three.
Those sure annoy me.

What's in a year?
Something to fear?
Bones begin to crack.
A hypochondriac attack?

What's in a date?
Some pearly gate?
Sights of a drunk?
Make my day, punk?

What's in a day?
Another food tray?
Some little breeze,
Causing fingers to freeze.

What's in a year?
An ever growing rear?
Around goes the sphere,
As you stay in first gear.

What's in time?
A lemon or lime?
Always on the go.
While life eats crow.

And there we are for today. I went all out there at my bay. Too many questions for you? Sometimes I do that at my zoo. So sit back and stare or clean up cat hair. I will let the later pass as only a little comes off my daily little rhyming ass.

Enjoy your winter, smash a printer.

97 comments:

  1. Replies
    1. No,#1 regained
      Starting all over again!

      Hank

      Delete
    2. Thanks Mary!
      Thanks for the company
      Up and early!

      Hank

      Delete
    3. Only one day missed this year
      As the streak starts once again at my sphere

      Delete
  2. Another great post. Try as I might, I can't make a rhyme to save my life. lol

    ReplyDelete
  3. What's keeping a date
    Often great at any rate
    Just go for it
    Make no slips
    Keep at it, not being late!

    Hank

    ReplyDelete
    Replies
    1. Give it a go
      At your show
      Search high and low
      Don't stub a toe

      Delete
  4. No growing ass here!
    And for some people, no life.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah a growing ass
      Should never come to pass

      Delete
  5. it starts with a day and deciding what you will do with it
    then it grows from there. and get in the habit and you will
    waste a year, grow a big rear, trying to stear like a tug boat,
    braying like a goat, but it only takes a day to decide
    to get it back

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha steer like a tug boat
      There is something to take note
      Never get like that
      Would be one chubby cat

      Delete
  6. We really seems to measure ourselves by time
    And sometimes that is a crime
    Whether it's a day, hour, month, or year
    We should measure ourselves by our amount of cheer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah time is a fickle thing
      Should just do away with it at ones wing

      Delete
  7. Missing the truck could bring you luck or fate.
    Or it could just make you late.

    ReplyDelete
    Replies
    1. For many that is a trait
      So just gives them an excuse for being late

      Delete
  8. You really make me think about the importance of a date
    and how each date does influence fate.
    So much time for some and so little time for others
    I would rather have more time, if I had my druthers.
    I will try to avoid the ever growing rear... LOL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yeah much surrounds the date
      From work to interest rate
      And a good thing to avoid
      Wouldn't want to fill that void

      Delete
  9. I'll take the lemon and the lime!
    And cook up something sublime. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Then do a post
      See, helpful at my coast

      Delete
    2. Shall I just slice and serve
      unlike a dessert?
      Then you can partake, too,
      at my zoo.
      ha.

      Delete
    3. Hmmm not fond of them though
      So you can cook something at your show

      Delete
  10. This is one of my favorites. You're WONDERFUL with verse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad it was grand
      As I just went with it at my land

      Delete
  11. What's in sausages?
    Pig or cow parts, I know.
    Still, I hope not frogs.
    If so, that would blow.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well the parts the use
      And together infuse
      Are rather yuck
      With a frog you may be in luck

      Delete
  12. All sweet things said to the cat
    none know he's such a brat
    that he pees in the beach sand
    over here at my sea land
    then leaves his fleas
    all over people's knees.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spread the word
      Tell it to a bird
      The cat will pee at your beach
      And give you fleas where you can't reach

      Delete
  13. Seems I always have the time but never get my rear in gear.

    ReplyDelete
  14. I envy monks in solitude, don't have to know the time
    I tossed my watch years ago before I wrote a rhyme
    I listened to a guy explain travel out in space
    Then back to earth they hurry with a whole lot younger face

    ReplyDelete
    Replies
    1. No time to worry about time
      That would be sublime
      The fountain of youth is in space?
      Have to find it if that is the case

      Delete
  15. Who told you about my ever growing rear?! Lies. All lies!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Those rumors are flying around
      Bet they were started by a hound

      Delete
  16. Do we really live our lives like this??? Yes, I think we do...

    Brilliant, you brilliant person. I seriously want to know if you rhyme in your sleep or if you have a hard time holding a normal conversation without feeling compelled to slip into verse. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. That we seem to do
      At every single zoo
      I've rhymed in my sleep before
      Makes for an easy post at my shore

      Delete
  17. What a great Halloween-theme banner at your site!
    I think I could keep refreshing all night
    Never see them all
    Better than going to the mall!

    What's in a day here at your place?
    Always a new banner, always a new face!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A new banner comes due
      14 now at my zoo
      Many for all to see
      And get them click happy

      Delete
  18. The present is here
    So have no fear
    There's plenty to celebrate
    Each day of the year!

    ReplyDelete
  19. what is in a date, very good question
    all I know that time
    seems to go incredibly fast
    faster than I can rhyme!

    betty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah it flies on by
      At the blink of an eye

      Delete
  20. what's in a day...a year..in time... carpe diem is a good way to live life... don't think too much about the future but enjoying the moment...as good as we can..smiles

    ReplyDelete
    Replies
    1. That is the way to go
      As time will always flow

      Delete
  21. orlin N cassie...we hope like ba jezuz life iz knot eatin stooooooopid rood caca droppin noizee bug infested CROW.....noe wunder it sucks at times then huh !!!

    pee ess..nother rockin header !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah we avoid the crow
      Let others eat it near our show

      Delete
  22. It seems the more days that fly by, the less I actually get done. So, what's in a date? Something that steals all my moments and make me wonder where the hell it all went.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha well at least it makes you wonder
      As your time it tends to plunder

      Delete
  23. Hey Pat, that growing rear
    for that I share your fear

    ReplyDelete
  24. I especially liked 'What's in a year? An ever-growing... ' I guess I'll have to acknowledge the truth of that some day.
    But not today and not tomorrow
    Life's too short for that much sorrow.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yeah ignore it all day long
      Just sing a little song

      Delete
  25. My head is spinning with all those questions!

    ReplyDelete
    Replies
    1. That duck bill must hurt
      As no answers you blurt lol

      Delete
  26. Replies
    1. The best you say
      And i just let it flow at my bay

      Delete
  27. I think I come under the Hypocondriac attack bit. lol
    Loved the poem as always.
    Yvonne,

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol have to do away with that
      There at your blog mat

      Delete
  28. what's in a date? dinner and a fate
    worth than death if the date's got garlic breath
    and leans in for a smooch that would curdle a pooch
    so carry Binaca when their breath stinks like caca ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha yeah that would suck
      Not worth spending a buck
      Unless the lips are grand
      Then the garlic i can stand

      Delete
  29. How do you do the rhyme thing so well--I am just terrible at it

    ReplyDelete
    Replies
    1. I just let it flow
      And they line up in a row

      Delete
  30. I prefer the lime please, smiles ~ Have a good day Pat ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Take the lime and suck away
      There at your bay haha

      Delete
  31. Replies
    1. Hopefully you don't eat
      That would not be a good treat

      Delete
  32. I hate traffic after five

    a very frustrating drive

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it really sucks
      Worse than horny ducks

      Delete
  33. What's in a day?
    don't let it slip away
    What's in a year?
    days align give cheer
    What's in a date?
    numerology or fate
    What's in time
    messages sublime
    tick, tick, tick
    time is rather slick
    made by man to measure what?
    hopefully, not a big butt..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha I think you are safe
      Even if a big butt tends to chafe
      Time doesn't measure it persee much
      You need a measuring tape and someone to touch lol

      Delete
  34. It starts with a day..and goes from there..the rest is history. Love this!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah the rest goes where the wind blows
      Could be crap or smell like a rose lol

      Delete
  35. Replies
    1. That it does indeed
      At super high speed

      Delete
  36. Time has a presence only if you let it have one

    ReplyDelete
    Replies
    1. That is a good way
      To look at it's display

      Delete
  37. The worst part of the day is the traffic jam or thee. It is such an annoying waste of time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, sit and sit and sit
      Sucks more than a bit

      Delete
  38. Hi Pat

    I'm sitting back and staring
    Sometimes not even caring
    The sun is glaring
    So I'm tellin' you matey
    I'm past caring!

    Phew, not to find an airconditioned room!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha good luck finding that room
      As the heat brings doom
      Stare and not care
      Works with flair

      Delete
  39. Awesome rhyme on time. :)

    Loved it.

    ReplyDelete
  40. So philosophical.
    The rotation of the earth, the cycles of the moon, the seasons, the year...I'm dizzy thinking about it. How are we not torn apart by being bound to the earth by gravity as it's spinning around on its axle, while being tugged on by the moon, as the earth is spinning around the sun, while the entire solar system is spinning in the arm of our rotating Milky Way?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, really made you think
      All of it can drive one to the brink
      Just say it works and we aren't dead
      Easy peasy, then go to bed haha

      Delete
    2. Gravity is a farce Ms. RG.... Let it go and you will soar...

      Delete
    3. A farce you say?
      But then we'd all float away

      Delete
  41. Year as month
    month - a day
    day - a hour
    fast and great

    Seasons - 4
    feels like 1
    winter, winter
    snow , sun

    Day today
    rolled away
    time is late
    sleep - my fate.
    Good night, Pat/cat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sleep is a good fate
      Open up that gate
      And yeah no more snow
      It has to go

      Delete
  42. Speaking of seasons changing.. Is Spring EVER going to get here?

    ReplyDelete
  43. "An ever growing rear?"
    Great line Mr. Pat and unfortunately ever so true...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah for many it seems to be
      As all they do is sit on it at their sea

      Delete
  44. Interesting questions you pose,to ponder
    but am afraid my haywire mind does wander
    in keeping track of dates I blunder
    tearing the fabric of my mind asunder :P

    As always,enjoyed this Pat:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well at least it wanders away
      And gives you much to think about throughout the day

      Delete