Sunday, August 24, 2014

It's A Mad Mad Mad Pad!

Ever notice how there are so many words for one thing? You humans do like to express yourselves at every wing. It just makes the cat...well we will get to that.

A bad day,
At your bay.
You aren't happy,
And not sappy.

You are mad,
At your pad.
Mad as hell.
Oh well!

You aren't pissed.
Oh! Add that to the list?
You aren't ticked.
That one was picked?

You aren't upset.
That is a safe bet?
My, testy aren't you?
Oh, that one too?

Peevish you are.
I like that one by far.
Crabby as well?
Aren't you swell.

You must just be irate.
Such a sad fate.
Shout it on Twitter,
Tell all you're bitter.

Go for it crank pot.
You will be so hot.
What? Rather I say cranky?
Do you need a hanky?

You are getting rather cross.
Maybe you need to floss?
Now you are in a huff?
Maybe you need a fluff and buff?

Oh sit there and stew.
Wow, you are turning blue.
Isn't that supposed to be red?
Am I hurting your head?

Be nice while mad,
Here at my pad.
Okay, just a tad.
Displeasure is had.

You humans are mad and not in a good way at your pad. Even mad means different things. Like a phone with different rings. No wonder you can't make up your minds class. Sure beats my mad mad mad little rhyming ass.

Fill your rummer, get drunk all summer.

77 comments:

  1. "there are so many words for one thing?"
    So much so that it'll cause one to blink
    Be nice while mad?
    Good advice for that
    Not much pressure, not forced to think

    Hank

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah easier I suppose
      To use nice to cover your woes

      Delete
  2. I love language and I love this :)

    ReplyDelete
  3. If it's just one mad
    Can't be so bad
    But if it's mad, mad, mad
    It's a bit more than a tad

    If you're getting pissed
    It's not what you wished
    You could always yet insist
    Your mood you will resist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Could resist
      Or clench your fist
      And tell them to pound sand
      That can be grand

      Delete
  4. Its Sunday and I refuse to be mad, smiles ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol weekend and no strife
      Nothing to be mad at in life

      Delete
  5. When you're writing a novel, you need all those alternative words!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Very true
      Can't use mad 1000 times at your zoo

      Delete
  6. We all sometimes have a bad day
    when all goes wrong at our bay
    and we are mad, come what may,
    if people cross us in the wrong way!
    Happy Sunday.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yeah if they cross us
      We'll kick up a fuss
      Or just kick them and run
      That can be more fun

      Delete
  7. Take the shower,
    start day over.
    Look -
    bad day turned in good
    one
    the neighbor-crocodile
    turned in a swan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A swan you say?
      Can it lay a golden egg at my bay

      Delete
  8. Gotta look at the good stuff in your life. At times that is hard but can be done. I will remember to floss when I get cross. Wonder if that does help. Take care Pat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just have a look around
      And something can be found
      Good luck with the floss
      When you get cross lol

      Delete
  9. With so many ways to say mad I guess that is why so many are grumpy

    ReplyDelete
  10. Always look on the bright side of life, hard to do at times but it can be done.
    Yvonne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sometimes it is a pain
      But can be done at every lane

      Delete
  11. What do you call it if they are all rolled into one?

    ReplyDelete
  12. Yep, sometimes the humans are repetitively redundant!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stuck on repeat
      From street to street

      Delete
  13. Our language can be confusing
    and hard to understand at times
    so many meanings for certain words
    and many of them that can rhyme.

    betty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah they can rhyme
      And mean different things every time

      Delete
  14. WoW, you are quite good at this!! thanks for visiting!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. The cat gives it a go
      Each day at his show

      Delete
  15. I'm returning the blog visit. I had no idea how entertaining it was going to be

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad I could entertain
      Here at my lane

      Delete
  16. I've heard that's one of the hardest things about leaning the English language. We say the same thing in so many different ways. I think other languages don't quite do that.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah English is the most confusing by far I think
      Glad I don't have to learn it at my rink

      Delete
    2. So last week I said, "I've got a hoarse throat" and they thought I was an animal. I mean, really.... Me, an animal?

      Delete
    3. lol you just never know
      You are blue at your show

      Delete
  17. For some reason this reminded me of my mom saying, "I'm too pour to afford a pot to pee in," when I'd ask her to buy something. LOL, I haven't thought of that in awhile. And ew.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol I've heard it too
      Put it was piss not pee at my zoo
      Still though rather ewww
      That much is true

      Delete
    2. Well that's what they said at my house too, I just didn't want to type it hahahaha

      Delete
    3. haha all prim and proper today
      Here at my bay

      Delete
  18. hey some days you just got to pitch a fit
    and be good and mad...so you can get over it
    cause shit happens...once or twice a day
    if you are regular...err...ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha once or twice a day
      Then flush it into the bay

      Delete
  19. Humans are sad saps and a lot mad. Cats are never mad. I lie. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. They may be a tad mad
      There at their pad

      Delete
  20. As far as I'm concerned, we don't have enough words. That's why I keep inventin' them. Yup, I invent 'em, for sure. MOUSES!

    Purrs,
    Nissy #Niss4Senate - tell the PM, today.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha we make many up too
      Some make us think we have a loose screw

      Delete
  21. Great rhyme, I enjoyed it.
    Thanks for your nice words.
    Lynne

    ReplyDelete
  22. Peevish is a word I haven't heard in a while. I'll have to try using it in a complete sentence, today. ;0)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha peevish people you want to avoid
      Or they will suck you into their void

      Delete
  23. I wouldn't want to try and learn English as an adult, it would take forever.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah it would sure suck
      Be shit outta luck

      Delete
  24. Replies
    1. lol lots of words for that too
      At your human zoo

      Delete
  25. Replies
    1. A fun one indeed
      May have to use it more at my feed

      Delete
  26. So many synonyms for mad
    Got a thesaurus at your pad?
    Lol :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol no need
      Mad was an easy one indeed

      Delete
  27. so many words for mad but not happy

    a bit crappy

    ReplyDelete
  28. Or mad means insane
    At many a lane
    Off to a padded cell
    Forever to dwell

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bounce around a rubber room
      Declaring doom and gloom

      Delete
  29. We really LOVED this Sunday rhyme
    'Cause we is cranky all the time!
    The Human is, and I am too
    Maybe together we're a bad brew?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha touched the heart today
      With cranky you say

      Delete
  30. Those are some mad rhymes you laid down.
    Dopest ones around town.
    Why be sad
    When you got cool rhymes to make you glad?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice play on words at your sea
      And yeah rhymes can set the sad free

      Delete
  31. All my days are more tired and fatigued than anything to be honest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Been there at my sea
      Some days still like that for me

      Delete
  32. I know some people who live their entire life being mad
    That must make living seem really bad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that has to suck
      Worse than a run of bad luck

      Delete
  33. I always get cross
    When my boss
    Messes up
    Have a cup
    Here's some more
    Such a mess at my door
    Now I'm mad as hell
    Making me yell
    Ring a bell
    Jump in a well

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol bosses are a pain
      Throw them in a traffic lane
      Then run away
      Have a brighter day

      Delete