Tuesday, January 6, 2015

Some More Things To Say To Bring On Death At Your Bay!

So another things you can say popped on in and the cat will give it a go at his bin. Things you can say about music or song that your partner would find oh so wrong.

That G-String is a bit tight.
May get you sent for a cheap flight.
I think your valves need some oil.
Any nightly plans that will foil.

In some areas you are rather flat.
May get hit with a big bat.
Are you sure that scale is right?
Could wind up dead one night.

The minors is your calling.
Some could find that appalling.
Did the majors cut you loose?
May get a kick to the caboose.

When will your horn snap to attention?
Could land you in detention.
Has someone been tickling your ivories today?
A piano your head may play.

You really love triangles don't you?
Things could quickly turn blue.
That is just not to scale.
Another epic fail.

You must have had a great conductor.
Now you may need some kind of instructor.
You have one mean idiophone.
Could get cut off at the tone.

Care to beat the drums all day?
For that you could pay.
Is that your only drumstick?
A gun could next go, click.

Will you drum up some business for me?
Oh, I hope it isn't done for free.
Why are you so off key?
Could get you a whack to the knee.

Could you watch your pitch?
May leave you dead in a ditch.
Your flute seems rather aired out.
That could cause one to pout.

And there you are, saved once again at the cat's sand bar. Now you know what not to say when you feel a tune coming on at your bay. If you don't want to end up with more than a bad case of gas, trust my little rhyming ass.

Enjoy your winter, smash a printer.

89 comments:

  1. Now you may need some kind of instructor.
    To make one perform very well like an actor
    Things might turn blue
    Just thinking what to do
    All goes to show one must have a prompter

    Hank

    ReplyDelete
    Replies
    1. Direction could be key
      To umm get weak in the knee

      Delete
  2. Cat today you are a hoot
    With much laughter add to boot
    We should mind the words we say
    To keep a sunny peaceful day

    ReplyDelete
    Replies
    1. Have to think before we speak
      Or get sent up shit creek

      Delete
  3. You are out of tune wouldn't go over well in our household. Nor the words you need to be restrung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No fun would be had
      With those at many a pad

      Delete
  4. The words 'you need to be restrung',
    Could be cured by being well-hung?

    ReplyDelete
  5. Haha cat you think too much
    To be a lovely cat
    I dont think in that
    Only I think in all the stuff
    I have to make
    Here in my play :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. the cat is always thinking
      With a little nod and winking

      Delete
  6. .....but I have to say
    You alwas make me smile
    In your play......

    ReplyDelete
  7. Yeah, wouldn't want the air to go out of anyone's flute!
    Oh, cat, you are a hoot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yeah that would stink
      Gone in a blink

      Delete
  8. Hearing a drumbeat all day would drive me to distraction!
    It definitely would not bring me satisfaction.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So drums don't do it for you
      There at your zoo

      Delete
  9. Should a partner turn up flat, I would not want to use a bat, but rather a little bore would inspire me to snore. :) ~ Jess

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hopefully not to loud
      But go ahead and snore proud

      Delete
  10. buahahahaha I thought of one, but I can't share, it made me laugh though .:)

    Thanks for the funnies, you've got some goodies here. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too afraid to share?
      Can say anything at my lair

      Delete
    2. mm hmm, if I want it in a future rhyme! hahahahaha :)

      Delete
    3. haha afraid of whoopdi friggin doo
      There at your zoo?

      Delete
  11. Enjoyed the rhyme with music terms
    Some of them could be just a bit misconstrued
    But I think you meant to do it that way
    Would that be true?

    betty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, meant to indeed
      You know my feed

      Delete
  12. What not to say
    Politically correct
    morally wrong
    who knows - the cat knows!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politically correct can poo in a shoe
      I'll say what I want at my zoo haha

      Delete
  13. The double entendre
    here at you bay
    your filthy mind
    on display.

    A man not up
    to scale
    whose beat is off
    a girl should
    never tell.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dirty mind abounds
      As the gutter surrounds
      Yeah might cause his ego hell
      If she were to tell

      Delete
  14. hahah...the language of music def. has its own high and low pitches... and def. should be used wisely

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yep those pitches should be thought about
      Before all is given a shout

      Delete
  15. Such fun! So cleverly punny! Have a good one!

    ReplyDelete
  16. Beat to that drum and all may be glum

    ReplyDelete
  17. Replies
    1. haha yeah that is won't indeed
      Can't spread the seed

      Delete
  18. Loved your musical post! Brilliant! ♥

    ReplyDelete
  19. lol, one of those ones I had to reread a few times to get! You have skills!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Have to make you think
      To get the link

      Delete
  20. Oh, the G String is way outta tune around here!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha hopefully it is never seen
      That and spandex can be obscene

      Delete
  21. You are skilled at telling tales. Hope you have a great day.

    ReplyDelete
  22. Such a musical post! Nicely done, cat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Music to some ears
      Others it leaves in fears

      Delete
  23. lol...you should submit this one to Z100. They are always creating silly songs that make you think they mean something else. And, yes, they usually rhyme! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha the cat could run that place
      As rhymes and puns he can put out at a steady pace

      Delete
  24. Haha, thanks, Pat. I'll never look at M&M the same way again. You'd put him in the bay, for sure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha he'd shoot me first
      To make sure his bubble I didn't burst

      Delete
  25. ha. a few of these thoughts got a little risque...
    might ruin ones day depending on which way
    they were took...might come off as a mook

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yeah it is the rating of the mind
      Some may not be taken so kind

      Delete
  26. This post might need a rating or perhaps the minds of the readers need rated.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bah the rating depends on what you know
      Could be G if one is young or slow

      Delete
  27. I posted about triangles a few years ago:
    http://goo.gl/TfV7sD

    I think I'll end up with a bad case of gas as I don't want to smash my printer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gas could be worse
      But could use it to clear the way and make many curse

      Delete
  28. Musically brilliant but seems like it could be naughty..not sure, maybe it's just me. lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol you should be in the know
      With the books you read at your show

      Delete
  29. But tunes are my thing
    She says with a ring
    Nothing off key, off color, or hasty
    But this little post could come off nasty

    ReplyDelete
    Replies
    1. That it could
      If understood
      Or taken the wrong way
      Screwed at the end of the day

      Delete
  30. Yeah, a little riskier than some of your other posts, but I'm still impressed with how often you post, how well you post, and all the comments you get. You must get dizzy reading them. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha not dizzy at all
      Always fun at my hall
      Plus 6 months ahead
      Saves me any dizzy dread

      Delete
  31. Winter at Oaktown
    Is finally cold
    and with all the scarves and boots
    I am feeling old

    ReplyDelete
  32. why are there no love rectangles?

    that'd be quite the tangle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Or maybe a square
      If they would dare

      Delete
  33. orlin N cassie...a paws...grate use oh music/de musical scale in yur poem two day....good one !! ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. A great use indeed
      AS the dirty mind lets loose at our feed

      Delete
  34. You could incite a lot of fear by exclaiming "That's a lovely piece!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. That you could indeed
      I'll refrain from that at my feed

      Delete
  35. I must be so naive
    Wearing innocence on my sleeve
    I live to sing, I love to dance
    With no thought of ' neath the pants

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha well that is good
      That you don't have a head in the gutter at your hood

      Delete
  36. I avoid love triangles and drums - too much drama is not good ~

    Hope you are having a good day & week Pat ~ It gets pretty damn cold tomorrow here ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah cold as can be
      Here at our sea
      Best to avoid
      Falling in that void

      Delete
  37. Yeah, you could get in trouble with those:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just a little bit
      Could bring on a fit

      Delete
  38. You could surely get in some deep trouble letting those saying roll off your lips! Though, I tend to have a good sense of humor, I'd probably crack up if I heard any one of them here!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha good humor can go a long way
      To not cause any dismay

      Delete
    2. That is true Theresa, If Pat or the Cat said them,... we would just ROTFFLOAO

      Delete
    3. That is one long text lingo
      But sure is a bingo

      Delete
  39. Hmm..oh where the mind might wander
    could be somewhere naughty over yonder

    ReplyDelete
    Replies
    1. Into the gutter
      Where some may stutter

      Delete
  40. I love having my ivories tickled
    But don't spread it around
    Or I'll have to beat my own drum
    If no ticklers are found

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha you sure embraced that
      Beating away at your mat

      Delete