Saturday, May 30, 2015

Let's Meet To The Beat!

The cat just attended one of the most boring things on Earth. How can they have anything of worth? You sit and stare at a wall. I can have much more fun tearing up and down the hall.

With this act,
You make a pact.
You repeat a fact,
And be exact.

Fact is though,
The fact you know.
That fact you do to.
Fiction may come due.

But the fiction you know.
Where is a foe?
I'd rather fight.
This takes all night.

Maybe even all day.
Waste your life away.
Can spin in a chair.
Passerby's beware.

Can click your pen.
Make all squawk like a hen.
At least it's new,
What they shout at you.

Maybe not after the first one.
Yeah, drags it on a ton.
So it's a gift and a curse.
It could always be worse.

Could be sitting in a gutter.
But I'll still mutter.
Grumble and growl.
The cat may howl.

Snip snip so no heat.
But can pretend on a seat.
That may discourage yapping.
The cat can start flapping.

I will scare them all away.
Then I can enjoy my day.
Or just give them fleas.
They'll get itchy knees.

Instead the facts I hear.
Facts already given an ear.
The fact is head against wall I'm beating.
That is the fact of the work meeting!

Are you a meeting lover at your zoo? Do the meetings just do it for you? I suppose if the meeting was just two and under or on the table you could ummm whoo. Hey, gutter is better than the same old facts. Can't they at least present new acts? But nope, the same thing in mass. It puts to sleep my little rhyming ass.

Experience spring, have a fling.

100 comments:

  1. Replies
    1. That you are
      At my sand bar

      Delete
    2. Neither Hank or Blue, number one is you

      Delete
    3. Neither around
      On the road they may be found

      Delete
    4. good for Jacqueline being number one!
      a deed fitting for her under the sun!

      betty

      Delete
    5. From coast to coast!
      With a toad in a boat
      Not a goat?

      Delete
    6. Got in there
      With time to space

      Delete
    7. And plenty of hair
      Showing of your flair

      Delete
    8. Hair and not bald
      That might leave some appalled

      Delete
  2. Number One
    At my sun,
    Oh how fun -
    Blue and Hank better run! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. They were snoring
      Or off exploring

      Delete
    2. Number one... well what do you know...
      How did that happen at the Kitty Cat Show?
      Where was I... Dare I say?
      Maybe a-snoring at my bay
      Blue and Hank better run
      To Bora you mean?
      Such fun

      Delete
    3. Snoring away
      I guessed right at my bay

      Delete
    4. How did you know
      At your show
      I was a-snoring
      Never boring
      Dreaming of going places
      Watching babes at the races
      Making it big, there was a money tree too
      No more slaving away for grumpy goo

      Delete
    5. That sounds grand
      Find that dream land
      And have some fun
      Sand, money and sun

      Delete
    6. Life's too short to be poor
      Ready for some great score

      Delete
    7. Be grand if that were true
      But more money in the loo

      Delete
  3. Meetings at work
    I now shirk.
    Unless chatting over coffee
    Counts for thee.

    ReplyDelete
  4. The BEST thing about being a stay at home mom? Not having to go to meetings!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Where do I sign up?
      Wait, retired now so avoid that hiccup lol

      Delete
    2. I knew it... the Cat wants to me a Momma too
      At his blue suede shoe
      Not going to meetings sounds like fun
      Better than a blue bun

      Delete
    3. I could play Mr. Mom all day
      Fine by my bay

      Delete
    4. I remember that one
      Michael Keaton having Mom fun

      Delete
    5. Yeah watched that long ago
      I'd watch kids over 9-5 at my show

      Delete
    6. You're young
      Sing a song
      Won't be long ;)

      Delete
    7. Won't be long
      Until I'm old and not strong

      Delete
  5. You forgot to mention the two or maybe three who always do all the talking, oblivious to no one else has said a word.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep, there sure are those too
      Talk and talk like a forever running loo

      Delete
  6. Work place meetings sound like a bore
    So many walking out the door
    Turn on the game to hear the score
    I'd rather listen to Grump Blue snore

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unless one is hard of hearing
      His snoring may cause fearing

      Delete
    2. Well, there you go
      Listen to Manzanita at your show
      My snore is like a lover's song
      Nothing can go wrong
      Sometimes it's like a lullaby
      Making you high
      Or fly

      Delete
    3. Put it on youtube quick
      Then earn money some slick

      Delete
    4. Will do
      At my shoe
      I'll be a hit
      Better than spit
      Suitcase ready too
      Scooby Doo

      Delete
    5. There you go
      At your show
      Snore up a tune
      And hit the Bora sand dune

      Delete
    6. No FB on Bora too
      For Grumpy Shoe

      Delete
    7. Works with ease
      Do what you please

      Delete
  7. We use the software called GoToNoMeeting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. We'll have to get that
      Sounds great to the cat

      Delete
  8. Lol some meetings are the worst!!! Lately my manager has been surprising me by saying "Jax, can you take it from there?". After getting caught day dreaming twice, now I pay attention. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol made you get your blabber on did they
      No more daydreaming the day away

      Delete
    2. That's cruel in a high school kinda way
      You should get even at your bay

      Delete
    3. Put a tack on their chair
      And watch as they blare

      Delete
    4. Will be quite a scare
      Add some hair
      On a chair
      And some glue
      From Blue

      Delete
    5. super glue
      Would be fun to do

      Delete
  9. I have never been a fan of meetings. Not much ever gets done

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lots of hot air
      Gets blown everywhere

      Delete
    2. Meetings make me sick
      Especially when there's some guy named Dick

      Delete
    3. Dick or not
      I hate them a lot

      Delete
    4. Hi... Dick
      You make me sick
      Bureaucrat, you meeting fetishist
      See, now I'm um.. hissed

      Delete
    5. hissed and not pissed
      Sure not blissed

      Delete
  10. Meetings usually put me to sleep.
    I try not to snore or let out a peep.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha that is the way
      Here at our bay

      Delete
  11. Meetings can be so boring! Especially if they go on and on with nothing interesting to be said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, on and on some can go
      As in circles they talk with their flow

      Delete
  12. HATE meetings with a passion
    Makes my face go pale and ashen
    Unless they might be at a pub
    I might not be so quick to snub

    ReplyDelete
    Replies
    1. I implemented a weekly meeting for my grad students that occurred on the first Friday of every month. It was at a pub cross the street and we called it "liquid lunch Friday" No one was allowed to eat anything other than the crisps or peanuts at the bar. No one got much done after those meetings, but morale was pretty high.

      Delete
    2. haha hate is the right word
      As they can be a turd
      But at a pub for all
      Might not be a bad call

      You were sure a good boss/teacher indeed
      There at your feed

      Delete
  13. Our departmental meetings weren't too bad as we always ordered in great food. We also knew that we would ignore all edicts that came down from the bean counters and do as we pleased. And if one had an experiment running, one could skip out on them.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ignoring all the crap
      Would sure fill the gap
      Food can't be eaten much by me
      So that never gave me glee

      Delete
  14. Some meetings can be fun. If there is food involved :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blah, still meh to me
      Don't eat at my sea

      Delete
  15. Sounds like the cat would rather see paint dry/ or as a kite get really high! :-)

    Greetings from London.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kite would be more fun
      Paint drying makes me run

      Delete
  16. The human says meetings are a great big yawn! It's all yaddayaddayaddayadda and no one listens except to their own stoopid voice!! MOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol the human sure is right
      Much rather take flight

      Delete
  17. I only like meetings where my opinion is asked and I get paid for it. lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol that isn't a bad way to be
      Getting some dough at your sea

      Delete
  18. No more meetings for me.
    I'm a stay at home - she!

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far I am too
      But not for long at my zoo

      Delete
    2. Cat... you're a stay at home she?
      In the place to be?

      Delete
    3. Snip snip
      So either he or she works for a trip

      Delete
  19. Hubby has lots of meetings to attend
    I do not envy him at all
    I rather just get my work done
    without having to be looking at the wall

    betty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, a much better way
      Then meetings all day

      Delete
  20. I hate meetings with a passion. It never fails either. I zone out, then someone asks me a question and I sit there with a blank stare. Glad I don't have to go to them often!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, zoning out is more fun
      But not so much the stun

      Delete
  21. Let's Meet To The Beat!
    Stands tall on one's feet
    Knock it easy
    For everybody
    No regrets take the lead

    Hank

    ReplyDelete
    Replies
    1. Take the lead and get it done
      Then time for fun

      Delete
  22. Writers meeting are fun -- get to share but work meetings - dull and yawn invoking! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep, dull is the right word
      Flip them the bird

      Delete
  23. honestly - i think that 50% of all meetings at work bring little or no results at all... it's sad but they should think of other ways to discuss things more effectevely

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, at least 50% are crap
      Better off taking a nap

      Delete
  24. I can talk in a meeting, and told if I ever can stop. I don't talk in a meeting and asked if I ever want to contribute. I can't win...I hate meetings

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol lose lose for you
      Give them a big screw you at every zoo

      Delete
  25. Replies
    1. Hate is the best way
      Boring all day

      Delete
  26. Way too hard to sit in one place so long when attending meetings!
    Much rather move around a bit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, it sure can suck
      Sitting there sinking in muck

      Delete
  27. I don't very often have a meeting of any kind... but when I do... don't like being there.

    ReplyDelete
    Replies
    1. None of them are fun
      To give a run

      Delete