Monday, September 21, 2015

The Art Of The Sparkly Fart!

So today is the day the cat as reached his goal. 50 kids books have now taken a stroll. Nearing 100 books altogether though, but that's with non rhyming stuff on the go. And what better way to meet the goal then to let the farts roll. Hey, kids like that. Maybe even the cat.

Fill your cart.
Create some art.
But not with a brush.
Tell that to shush.

Just pull a finger,
Then it will linger.
The sparkly fart,
Taken to heart.

Art from a fart.
Some kind of art.
Fart to art.
Melts your heart?

Or maybe nose hairs.
But who cares?
It's the art of the sparkly fart.
It sets art apart.

One, two three,
Let it fly free.
The art of a sparkly fart,
Is a new kind of art.








Ready to fart up a storm? Hey, to kids it is the norm. Ever think art could come from a fart? Safer than art made by a dart. That could be stabby and make all crabby. So 50 have now come to pass. But I'll probably keep going with my little rhyming ass.

Fill your rummer, get drunk all summer.

95 comments:

  1. Replies
    1. Plain to see
      Not been easy
      Furtively lurking
      It nicely sunk in!

      Hank

      Delete
    2. Good Morning Hank
      as you went in for the win

      Delete
    3. Truedessa, good morning
      Thanks for coming in
      Getting the # 1
      Still lots of fun!

      Hank

      Delete
    4. Still on in
      For the win
      A lurk
      Can be a perk

      Delete
    5. At your furry sea!
      In the place to be
      50 kids books on display
      At the Kitty Cat bay!

      Delete
  2. "The Art Of The Sparkly Fart!"
    Notched up no.50 it'll be a glut
    Pull the trigger
    Knock the fear
    The target of a 100 looking up

    Hank

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100 may sure come due
      We'll see at my zoo

      Delete
  3. You certainly made number fifty memorable! Congratulations, Pat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yep, won't forget this one
      And the sparkly fart fun

      Delete
    2. Agreed! What better way
      To celebrate the day
      You hit half a century
      Way to go, yessiree!

      Delete
    3. Only took four years or so
      As I found my flow

      Delete
  4. This is so hilarious and the timing could not be better. My book club just sat thru the most excruciating speech at a fundraising luncheon from a former Miss USA on how "to sparkle". Damn, I bet she knows the art of the sparkle fart!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ugg, sitting through that sounds boring as can be
      Need some sparkly farts to cause glee

      Delete
  5. Sparkling farts, who knew? Congrats on numero 50.

    ReplyDelete
  6. Only you, Pat, could think of a book about sparkly farts making art. Kids everywhere are going to start eating Crayola crayons trying to make this possible. Lol lol

    Congrats on hitting your goal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha it just popped on in
      So I went with it at my bin
      Hopefully no crayon eating comes due
      That would be tough to digest at ones zoo

      Delete
  7. Congrats on 50 kid books at your nook
    "Sparkly Farts" are "Magical Farts"
    and just look a fart the shape of a heart
    Oh, I am sure kids will enjoy this art..

    Ok, glad I opted for cereal today and no eggs
    as you never know what they will bring...lol...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Was fun to do
      As it popped in at my zoo
      And yeah avoid those
      To save a nose lol

      Delete
  8. Fifty?! Well that's just nifty. Wish I could say that I can't relate but the guys in my family fart right out the gate and still think it's silly and do it willy nilly. No matter where they are a fart is never too far.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha gas sure can come due
      Maybe they hope to use it to cure your one eyed view

      Delete
  9. Replies
    1. Hopefully it will stink up the place
      With an embrace

      Delete
  10. I am a little girl ... :))
    Can I get your book? :)))
    Congratulations, Pat!

    ઇઉ Ell@

    ReplyDelete
    Replies
    1. All can get it
      Having a sparkly fart fit

      Delete
  11. I wish I could son my son would not be interested, but I'm venturing to guess that he'd LOVE this book. Stinkers make him laugh... in fact, they make the big boys laugh too, so maybe it's something the male species never outgrows. ;)

    Big congrats on another release!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yeah, the male species seems to like gas
      So the sparkly farts could come in mass

      Delete
  12. That's amazing! Congratulations! You are our inspiration and motivation :)

    ReplyDelete
  13. Fifty books out on the shelf
    All ready for the Christmas elf
    Congrats on this the sparkly book
    Turn the page and have a look

    ReplyDelete
  14. Ha, love the art style and I don't even mind the abundance of sparkly shimmers since it's all for a good cause. Cheers to another winner, good sir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, it all makes art
      Sparkles taken to heart

      Delete
  15. You've passed another good one Pat, congrats!

    ReplyDelete
  16. Book number fifty,
    How nifty.
    Adding this one to my list,
    It's a book that can't be missed.
    Congratulations.

    ReplyDelete
  17. Congrats on reaching 50; I bet you'll do 50 more!
    It sounds like a cute book for a child to read
    lots of silly pictures and plot
    one can easily see!

    betty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silly sure works out
      Even as farts are about

      Delete
  18. That's awesome! Sparkly farts???HA HA HA HA! LMAO! And a great start to the week! :)

    ReplyDelete
  19. That's awesome! Sparkly farts???HA HA HA HA! LMAO! And a great start to the week! :)

    ReplyDelete
  20. 50 kids books is an impressive feat. Congrats, Pat!

    ReplyDelete
  21. What a great start
    On the next 50 - the sparkly fart
    It's a nice upgrade to the smelly part
    Make the fart into a work of art.
    Congratulations!
    You never stop. You always start.
    You amaze me. I state this from the heart.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice to amaze
      With my craze
      50 more you say?
      We'll see what comes into play

      Delete
  22. Oh, my. Love the pics. I wouldnt want to take a sniff.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah the art may stink
      And drive one to the brink

      Delete
  23. Congrats on #50! I bet all the boy kids who fart sparkly will grow up to be figure skaters....not there is anything wrong with that:) Between my hubby and my dog I would be waist deep in sparkle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha the cat can add to it
      Not sure I'd ever want to get into that figure skating umm spit

      Delete
  24. #50! Wow. And you continue with amazing creativity.

    Susan Says

    ReplyDelete
  25. Not exactly sure what's so funny about a fart
    but I guess if you can make them sparkle I could call it art.
    Kids do love all body functions so much
    Gives them a thrill to be in control and such.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, it gives kids a thrill
      A sparkly one can fit the bill

      Delete
  26. Well, having been the one woman in a house of men, I totally get this. Fortunately, the green gas is now a "fond" memory around here.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha well at least it is fond
      And not something bad or beyond

      Delete
  27. This makes me think of "Fart School for the Gifted" from Bob's Burgers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It sure is a gift
      As sparkly farts come swift

      Delete
  28. you are such a goofball! ha. Congrats on the book publishing milestone! Forever awesome!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A goofball works for me
      Awesome indeed at my sea

      Delete
  29. Good for you! I was deprived of fart humor as a child. It's a bodily function. You are not supposed to laugh. Yes, Mom was a hoot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha geez, not a laugh was had
      That is rather sad

      Delete
  30. Ha ha -- I guess after about 50 books you run out of subjects!! And, ha, this is a subject that will get a reader's attention! Smiles.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The cat shall never run out
      But this one deserved a shout

      Delete
  31. So is there sticky sparkles in their underwear from all that farting?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm there could be
      Just glad they aren't cleaned by me

      Delete
  32. orlin N cassie

    de food serviss gurls dad wood loves thiz book, heez ben tryin ta fart sparkleez for 80 yeerz now !!!!! conga rats guys on book 50...thiz iz mega kewl !!!! ♥♥♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol you just never know
      Maybe one day a sparkly fart shall show

      Delete
  33. Only you would write a book
    about gas filling up every nook.
    Isn't your first on this theme
    as you are on a writing steam. haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol nope, been done once before
      A Fart Apart at my shore lol

      Delete
  34. Wow! 50 books! That is impressive! I am sure this is a topic that gets kids rolling on the floor. :)
    ~Jess

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, will get them some fun
      As they go on a fart run

      Delete
  35. Sparkly farts is a good choice for book 50! Congrats!

    ReplyDelete
  36. LOL! And congrats to you on 50 children's books, Pat! Obviously OCD works in blogging and book writing! Enjoyed the riff on "only!" Don't get between me and my coffee ~ Bow down? I'd probably plow you down! At first I thought you were writing about Donald Trump and his hair! I don't always get where you're going at times! LOL! Have a good one!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol sometimes the cat sure goes far and wide
      Can change like the tide

      Delete
  37. Mary Poppins? Rainbow farts? What's going on here?

    ReplyDelete
  38. Ha! Great way to celebrate 50
    Sparkly farts are very nifty
    And art created by the gas?
    Cheers to the Crayola ass!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol the Crayola ass
      May soon be farting in mass

      Delete
  39. hahahahah.... just last week I did the color run with sparkle at the end. If I would have let a fart out, it would have blown sparkles clear to Canada. That is how much sparkle crap they threw on me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha damn that is a lot
      You must have ended up pokadot

      Delete