Tuesday, December 13, 2016

I Object The Not With This Plot!

The cat likes to run and play, but that you knew at our bay. I tend to get "no" a lot though. It is sometimes followed by "that's not a toy" at our show. How rude is that? Pffft says the cat.

It can be eaten,
It can be beaten.
It can be thrown.
A toy at the tone.

TP works well.
Can be messy as hell.
Can also constipate me,
But it is a toy that gives glee.

The corner of this,
Sure brings bliss.
The corner of that,
Works for the cat.

I have to get my chew on.
No grass or lawn.
So I'll chew the corner of it.
By it, I mean anything with my chew fit.

A human toe.
Hey, it's low.
It can wiggle too.
A toy in my view.

A bare leg.
No need to beg.
I'll play and scratch.
That toy met its match.

String by the pound.
Let that surround.
I'll eat it all.
Bah, not bad for me at our hall.

A wire or two.
Hey, if thin I chew.
Wait, that is Cass.
They give me gas.

Any old thing sitting there,
Works at our lair.
Give it a good whack.
Poof, falls over and instant toy at our shack.

So it is a toy,
Brings me joy.
Can't go wrong.
What? I might not live long?

Agree with not a toy? Even if you get joy? Eating string by the pound is bad? Damn, no wonder Pat hides it at our pad. I've tried to eat tacks too. Not the brightest at my zoo. But hey, anything can be a toy. Not saying it is a good toy that brings joy. But it can still be a toy like a singing bass. I'll stick to that notion with my little rhyming ass.

Later all, have a nice fall.

61 comments:

  1. Replies
    1. I often tell the Missus.... "That's not a toy!" ;)

      Delete
    2. But wouldn't you like it to be
      Getting your umm glee

      Delete
    3. I'm geting too old for that um stuff....
      Did I mention once is enough? :D

      Delete
    4. haha too old you say?
      Damn, I better get to "that stuff" before I go that way

      Delete
    5. You should
      In your neighborhood :D

      Delete
    6. lol have to find one
      For that fun

      Delete
  2. Replies
    1. Yet chew on them he will
      Not thinking he'll get ill

      Delete
  3. If you eat string
    No joy can bring
    You'll be a lump
    For a stomach pump

    ReplyDelete
    Replies
    1. That you will
      Then comes the vet bill

      Delete
  4. Gotta be careful what the cat plays with
    Don't want to cause a visit to the vet
    Better to keep an eye on things
    And do anything you can to safely protect the pet

    betty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, have to be on ones toes
      Or could cause many woes

      Delete
  5. Orson's a grumpy old man.... er, cat. He hasn't been playful in years.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That can be good
      No eating tacks at ones hood

      Delete
  6. Replies
    1. Anything at all?
      Still have teeth at your hall?

      Delete
  7. I've met some grumpy people in my time,
    But have never yet put them to ryhme.
    Perhaps at Christmas whilst alone.
    Perhaps that mistake I will atone.

    Great posst Pat.
    Yvonne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Can always rhyme about a grump
      As they sit like a bump on a stump

      Delete
  8. HA! My Dad keeps telling the new kitten Five that his toes are not toys!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha those toes look fun
      When on a wiggling run

      Delete
  9. Well, I've used that line a few times on my kids. Most of the time though, the item was cheaper than a real toy, so the joke was on me!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, always seems to be the way
      The non toy gets more play

      Delete
  10. We only have a dog at my parents' place. Never had a cat.

    Someone once told me the difference between dogs and cats. I think it is worth repeating here.

    Dog: Hooman feeds me, gives me shelter, plays with me. Hooman must be god!

    Cat: Hooman feeds me, gives me shelter, plays with me. I must be god!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pretty much the sizes them both up
      Cat rules while watching the gullible pup

      Delete
  11. kinda like a toddler - mud? yum. Old chewing gum? sure
    cats have better taste!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cats will just kill
      With their tack eating skill

      Delete
  12. Tacks are probably not the way to go, lol
    Our cat quit pooing on the floor next to the litter box. Just thought I'd update you, hahahahahhahaa No idea why he did, but I'm glad. Very glad. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha glad he now craps in the box
      Won't tramp in it with your socks

      Delete
  13. Just have fun and don't be grumpy ~

    ReplyDelete
  14. It's all fair game
    When a feline goes untamed
    But would you have it any other way?
    "No" <-I believe I heard you say.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That is what we'd say
      Any old day right away

      Delete
  15. Our Kaspar loves to attack just about anything
    He is our current ding-a-ling.
    When the tree goes up with all the tinsel
    A spray bottle will be near ready to kill.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha he sits and drinks the spray
      When I try that at our bay

      Delete
  16. And here I was, thinking cats had good taste haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nope, not one bit
      At least they don't eat shit

      Delete
  17. orlin N cassie....we gotta agreez with pat on de string thing ...... N tax......ouch......

    me, tuna ...likes ta chew on any cord cord thatz plugged in....eye haza thing for eeeeelect trizatee.....knot good ...sew eye am told ~~~

    ☺☺☺♥♥♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha nope, none of those are good
      Cassie has chewed through a few cords at our hood

      Delete
  18. Oh yes,we all can make a toy out of most anything. Mom does try to keep the bad stuff away from us. Wads of paper are the best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paper works well
      And TP sure is swell

      Delete
  19. Son's favorite toy
    It brought him joy
    Mom he'd annoy
    When bathroom's employed

    ReplyDelete
  20. Chasing empty toilet paper rolls were always a favorite pastime.

    ReplyDelete
  21. Out of all my cats
    a chewer I don't have!
    Not with a single one
    has chewing begun!
    Maybe going outside
    the need satisfies.
    Haven't had a chewer here
    since Nugget gave a cheer.
    Don't miss that.
    The baseboards were ratty a tad. ha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha must be the outside
      As these two do it with pride
      Thinking all is a treat
      Even tacks they try and eat

      Delete
  22. Looks like you covered the gamut of toys to keep the crew happy! So easy to do!

    ReplyDelete
  23. Keep the string away from the cats
    or you may have a vet call stat

    ReplyDelete
    Replies
    1. That I surely do
      Although out string has come with his poo

      Delete
  24. Everything is a toy if you play with it

    ReplyDelete
    Replies
    1. That it can be
      Still not best for thee

      Delete
  25. Cats are like dogs in this fashion. Everything is fair game when it comes to play.

    ReplyDelete
  26. I object the not with this plot
    If it moves it can fit the slot
    It is a toy
    It brings joy
    Ball of strings would fit to a dot

    Hank

    ReplyDelete
  27. Must see photos of you time in play
    Come on, Pat, what do you say? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Could come one day
      But so fast he won't stay

      Delete