Wednesday, May 1, 2013

From My Behind A Random Kind!

Did you survive the A to Z? Are you all wore out at your sea? Pfft it was a nice break for me, as now I just have to go and make random posts at my sea. No letter to lead the way. Oh well, at least you'll never know what is coming to my bay. For from my mind can come things that are sure one of a kind.

Close Encounters of a Third Kind,
Can you kind of guess what's on my mind?
Do we have the same kind of thinking?
Are you kind of winking?

What kind of Pokemon are you?
Yeah, I kind of went there at my zoo.
It's Kind of a Funny Story,
Just ask Richard Kind in all his glory.

The Fourth Kind,
Can blow your mind.
Not in the kind of way,
That kindly lets you have a nice day.

For you may call a kind-ergarden cop.
He may kind of make you stop.
I hear there are kind bars.
Takes all kinds to drive cars.

Are you kind of on to me yet?
Are you kind of annoyed by the pet?
Should I make sense of some kind?
At least my kind doesn't blow your mind.

Meant that kind of literally too,
As some humans kind of have a loose screw.
But some are kind of fun.
The ones that kind of get things done.

It is a Kind of Magic,
Even though it's kinda tragic.
That Groovy Kind of Love,
Can kind of get you slapped with a glove.

But that is just man-kind,
Kind of out of their mind.
What kind of post is this?
Aren't you in some kind of bliss?

Kindly keep that to yourself,
We don't want your birds and the bees kind at my shelf.
It would scare my one of a kind behind.
Have to be Cruel to be Kind.

That is some kind of tension,
I guess some kindness I should mention.
But I am of the Difficult Kind.
Thank you kindly from my little rhyming behind.



Just click away to kinda show some love and join the linky on display.

So you can see above that you can show kindness some love. That is all you have to do. Is write a post about some kind act that happened to you. Plus get more and new views at your zoo. Not that hard to do. Unless you are a mean old coot, then you can just go smell a toot. Was that kind? Hope I am not kind of in a bind. I am sure it will pass for I am a kinda enjoyable little rhyming ass.

Experience spring, have a fling.

122 comments:

  1. Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. An eyeball is even eyeballing you
      Special today at my zoo

      Delete
    3. John is back in the saddle today!

      Delete
    4. John Congrats
      John wears the crown
      No more will he frown

      Delete
    5. Oh he'll still frown
      At least it won't look as bad as a clown

      Delete
    6. Congrats John! You did it at 7.00am! which is the right time to be lurking!

      Hank

      Delete
    7. Yep such a lurker indeed
      As he did the deed

      Delete
  2. I kind of don't know what to say
    Except I more than kind of beat Hank today

    ReplyDelete
    Replies
    1. That you did indeed
      Hank is late twice in a row at my feed

      Delete
  3. Replies
    1. Think away
      Don't strain yourself though at your bay haha

      Delete
  4. Replies
    1. Well it beats that rat
      He's hated by the cat

      Delete
  5. Well, that was interesting stuff
    within those lines, sure enough

    "It is a Kind of Magic,
    Even though it's kinda tragic"

    Well, I think life has a bit of both
    it helps mold us with internal growth
    a random act of kindness, loveliness
    so spread your wings, and fly
    see what magic you can bring
    into the hearts of those unknown
    I think I will take part in this quest
    at your bequest...now, excuse me
    as I must get dressed as it's off to
    work I must go

    Have a good day Pat and his cat
    do something amazing at your mat
    a random act of kindness at your show
    will make your eyes glow..



    ReplyDelete
    Replies
    1. So you were commenting here naked today?
      LOL I couldn't let that one go at my bay
      Yeah both is surely there
      As I'm all to aware
      But a little kindness can go a long way
      And make ones day

      Delete
    2. Ok cat you are bad when I am away
      I know you couldn't let that slip by today
      but, hey what can I say.. You're quick
      with a quip, none is safe within your grip
      Now excuse me I have to zip...now remember
      to be kind .. Laughing


      Delete
    3. Took you a long time to zip
      Couldn't get a good grip? hahaha
      Sometimes things just come about
      And the cat has to point them out

      Delete
  6. I think we all need to do more random acts of kindness. Heading over to check them out now.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that we all should
      In each and every hood

      Delete
  7. As Ellen DeGeneres says on her show every day, "Be kind to one another"!

    ReplyDelete
    Replies
    1. You went there
      Geez is all I can say at my lair lol

      Delete
  8. A random act of kindness a day
    Could make the world such a wonderful sunray
    All it takes is a small act by each one of us
    That way, the world would not be in such a fuss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that is surely true
      Instead greed rings through
      And more and more
      Is grabbed at ones shore

      Delete
  9. Close encounters are not always kind
    especially when a car hits from behind
    I agree with Optimistic's philosophy above
    like a random act a day to spread the love
    I never did understand about Pokeman
    probably because my head is in the 'san.'
    My comment seems pretty random today
    It might be a Fourth Encounter kind of day.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Random as can be
      But those are always fun to see
      Such a car
      Prob just came from a bar
      And yeah Pokemon has a ton of stuff
      Following it can be rough

      Delete
  10. Kindness I give
    a shout each day
    at my bay.

    Nice to one
    and all
    I am much
    like the King
    of Siam.

    But not
    to you I
    say with cheer
    for out your
    arse comes
    noxious gas
    that you always
    like to pass.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha pffft to you
      Mean at your zoo
      With that plane
      That you charge all to even walk up the lane
      And use the loo
      So I'll keep passing gas in front of you

      Delete
  11. I want to be a fun human who gets things done. That sounds like, well, fun. :D

    ReplyDelete
  12. Random Acts of Kindness... cute...

    Happy May!!!

    "Auntie"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Be fun to see
      A cute brute hang from a tree

      Delete
  13. random acts of kindness are good things
    as long as sincere and not trying to get
    something from your own rear, i fear
    too many just want the recognition
    at the ignition of their cardiac
    condition--but then again that is judgemental
    and can belittle the humble tumble
    of those that bumble along and sing the song
    of the masses

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that is true though
      Even if judgemental in your flow
      All grab in mass
      As they enlarge their ass

      Delete
  14. do we have the same kind of thinking?
    No, God..please...no! haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha you afraid to think like the cat?
      Some may take offense to that
      But I am kind
      with my behind haha

      Delete
  15. So you write about a kindness that happened to you
    instead of going out and being kind to a few?
    That is a different twist
    maybe there's a pay-it-forward gist?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Will I follow the rules?
      Pff rules are for fools
      But i will do something i suppose
      That doesn't involve zombie toes

      Delete
    2. could be fun to do
      I'll check it out like you!
      Like you? Ugh...think like you?
      Do like you?
      Let me out of that brain of yours, would ya?
      lol...

      Delete
    3. haha too many halls
      And lots of walls
      One day you may get out
      Just don't shout

      Delete
  16. Seems to me everyone beat Hank today. I'm slightly worried.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hank must be on the road
      Or in sleep mode

      Delete
    2. Or turned back into the toad
      About which the Grimms wrote
      I guess you never know
      What happens next on your show

      Delete
    3. Hank turning into a toad
      We will have to find the code
      To turn him back
      With a clackity clack

      Delete
  17. can wild animal be kind?
    if it's tamed..
    but its master?
    is he kind?
    just too famed...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm only kind to one
      Everyone else better run

      Delete
  18. I'll have to remember this fest back at my nest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Is your memory good?
      Might want to write it down in your hood lol

      Delete
  19. What a blessing life has been
    Often take it on the chin
    To learn life's lessons is our goal
    That is for every single soul
    When acts of kindness come your way
    Just say thank you, what the hey
    Then go out and do the same
    Soon kindness is the name of the game.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that is sure a win
      To keep on giving it a spin
      Then the crap will get a flush
      and the idiots will shush
      Wishful thinking I suppose
      Maybe I should just show them zombie toes lol

      Delete
  20. Hey, that's kind of cool. I clicked your button and the approved posts are going into a book. Wayman rocks! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah forgot about that
      A book they will go in at ones mat

      Delete
  21. I am kind of "all wore out at your sea". Somehow we keep going. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. And going we will indeed
      As I somehow do at my feed

      Delete
  22. I am all for kindness, random or not!

    ReplyDelete
  23. A kinda post about being kind
    That brings certain people to mind
    Some days it's really hard to find
    Love being said, 'it's the tie to bind'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah hard to reach
      Even on the beach
      As those ties
      Can lead to hateful cries

      Delete
  24. Your poems always cause me to think hard to figure them out. I am not used to that sort of exercise! :D The other concern I have at visiting here is that all my former poetic abilities seem to evaporate in your midst... why IS that? :-/

    Kindness is a good theme.
    I'd rather that than a meme

    There. Phew! I found one! :D Happy May Day, Pat and the cat!
    tm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm is the cat just scary with his rhyme
      That he makes you go all mime?
      You at least got one down
      And yeah every so often i stray into thinking town

      Delete
  25. Rhyming and tootin'
    a rooty toot tootin'
    should be fun again
    after a month of A to Zing'gan
    took a short reprieve
    but back in your sleeve
    cheers and salut
    from me to you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah back to just fun
      With the a to z done
      And spring around to run
      Allowing you to sniff butts a ton

      Delete
  26. Planning Random Acts of Kindness
    Sounds like awesomeness
    Until you think of the silliness
    at one 'planning' randomness?
    But,hey,whatever motivates
    and stops the hate!

    Lucy from Lucy's Reality

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha that is true
      Good point from you
      Random isn't random if it is planned
      Maybe doing it while tanned?

      Delete
  27. Love it! We need more of this--so much so that it becomes habit for people to do a RAoK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that we do
      A great habit unlike chewing nails or something at ones zoo haha

      Delete
  28. Hard to be kind,
    when the gray sky behind,
    snow on display -
    Happy 1st May! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blah to that
      Keep the snow at your mat haha

      Delete
  29. That was a trip down movie and music memory lane.
    Right now the greatest kindness is in those who continue to visit and support me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah many pop in with ease at my bin
      But of the two the movie will win
      And yeah agree
      Always fun to see those who visit me

      Delete
  30. All signed up and ready to go. What I might share, you never will know. Had some fun with this post today. Thank you Pat is all I can say.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fun is tried to had
      Everyday at my pad
      And thanks for the sign up too
      Sure it will be fun to view

      Delete
  31. It is never too late to show some kindness! Your post today brought a smile to my face.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad I could get a smile
      Going the kindness mile

      Delete
  32. More consideration and kindness this world needs
    A step in the right direction by blogger feeds
    What a great idea from you
    I just may have to participate, too

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that it does
      So the cat thought he'd help out with his buzz
      And that will be grand
      To have you join in at your land

      Delete
  33. I love when the Cat has free reign over random topics, speaking of random I love the random acts of kindness idea, great job buddy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep back to form
      Kicking up a random storm

      Delete
  34. I can't see the cat being kind for very long. Although, he did manage to annoy me and that is right up his alley (alley cat). So, I'm guessing it will be Pat that does random acts of kindness. As for me, it's part of the new and improved me. I have to do random acts of kindness every day. Yeah, I'm that awesome, oops, I'm not supposed to brag. Dammit, cat, look what you did!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pfft you do it every day
      Easily at your bay
      Just hide yourself from sight
      And no one will have a one eyed fright hahahahahaha

      Delete
  35. We try to do acts of kindness all the time at my sea. I want my kids to grow up full of generosity.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That is a great thing to do
      There at your zoo

      Delete
  36. Thank you so much, Pat! :)
    You've just done something very kind for me ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No problem at all
      Happy to do it at my hall

      Delete
  37. orlin N cassie...

    kindness bee a good thing...mor peepul shuld haz it...WAAAAAAY mor...

    heerez ta a wild whitefish wednesday :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah more people need it waaaaay more
      There at their shore

      Delete
  38. This will be a great blogfest! And it's for such a good cause. Thanks for spreading the word!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah it will be grand
      Across blogland

      Delete
  39. another year for A to Z, and now to do acts of kindness, which the world sorely needs. Thanks, Elisa, for the idea! Thanks, Pat, for promoting this.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep a to z is done
      Now back to random fun
      And random kindness too
      Even if it isn't so random at ones zoo haha

      Delete
  40. I'm a squirtle

    turtle turtle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not a bad one to be
      Charmander for me

      Delete
  41. A little kindness goes a long way
    will check this hop out if I may

    ReplyDelete
  42. More and more I find
    I'm happiest whilst being kind
    BUT that doesn't mean I'd ever ignore
    the chance to be silly, and that's 'fer shore'!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah silly is sure grand
      But fun to be kind to across the land

      Delete
  43. Random acts of kindness needed at this zoo,
    Lots of pushing and shoving to go see Shamu
    He and his friends made a big splash
    Tourists applauded and happily gave up their cash.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL isn't the whale big enough to see from far away?
      Unless one needs glasses and left them home at their bay

      Delete
  44. Acts of kindness given when straight from the heart,
    is where it's all at and I'll do my part.
    I must say that you, Pat, are good and kind,
    you make us feel good with your rhyming mind :)

    Jan

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha doing something wrong
      Need to go back to zebra thong lol

      Delete
  45. People seem surprised when they receive random acts of kindness. If it were done more often it wouldn't be so shocking.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that is true
      They treat it like it is something brand new

      Delete
  46. Kindness is blind,
    which makes it truly fine
    and a lovely set of mind
    we should aspire to.

    VR Barkowski

    ReplyDelete
    Replies
    1. That we all should
      If only many would

      Delete
  47. I like this kind post
    What we need most
    Is people to be kind
    And have a great mind
    Random acts of kindness
    And all kinds of loveliness :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. That we surely do
      At every zoo
      And a great mind
      Hmm I have a great rhyming behind lol

      Delete
  48. We like random acts
    & those are the facts.
    I try to be kind,
    But often I find
    It's quite hard to do.
    But I'll tell you true--
    I'll spread some good cheer
    Buy you a shot and a beer ;-)


    ReplyDelete
    Replies
    1. Just don't get to drunk
      Or go into a funk
      Then you may cause fear
      As you bite an ear

      Delete
  49. Random Acts of Kindness! What a great idea, we support it 100% and more.

    ReplyDelete
    Replies
    1. And more
      Aren't you kind at your shore

      Delete
    2. Well, we try to be, but you know, we all have our off days too.

      Delete
    3. Yeah same everywhere
      As we are very unwelcoming at our lair

      Delete
  50. Kindness!? ? Really??I wanna see that:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL I throw more dirt on you
      To make you all warm and snug that is kindness coming due

      Delete
  51. After getting through A to Z, I'm not sure if I'm ready to do another blogfest just yet...I'll have to think about it. But it does sound like it could be a lot of fun to read about other people's experiences with Random Acts of Kindness!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well it is only one day
      But yeah the a to z can drain one at their bay

      Delete
  52. I'd love to do this challenge one day. Except that it always happens during finals month. :\

    ReplyDelete
    Replies
    1. That can be a drag
      Need to stop playing finals tag

      Delete
  53. kindness is all around, in spite of all the terror n greed there are many random acts of kindness which makes this place still worth living :)

    Random or scheduled.. having fun is always sure :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah that is true
      Just have to open ones eyes for it to come due

      Delete